E-oskrba na daljavo za varno bivanje na domu je odslej brezplačna

E-oskrba na daljavo za varno bivanje na domu je odslej brezplačna

Ministrstvo za zdravje je na podlagi Javnega razpisa za izbor operacije »E-oskrba na domu«, ki ga je pripravilo ob podpori Službe Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, za izvajalca storitve E-oskrba izbralo Telekom Slovenije s konzorcijskim partnerjem Zvezo društev upokojencev Slovenije. Slovenija je sredstva pridobila od Evropskega socialnega sklada in virov REACT-EU, skladno s tem pa bo uporaba storitve E-oskrba za 5.000 upravičencev do 30. septembra 2023 brezplačna. Telekom Slovenije bo z vklopom prvih upravičencev pričel sredi aprila 2022.

Za brezplačno namestitev opreme na dom uporabnika bo poskrbel Telekom Slovenije, namestitev je enostavna, brez vrtanja in posebnih napeljav.

Zainteresirani za naročilo brezplačne storitve E-oskrba lahko pokličejo na brezplačno številko 080 12 13 ali pošljejo sporočilo na eoskrba@telekom.si, vse informacije so na voljo tudi pri Zvezi društev upokojencev Slovenije.

Kaj je E-oskrba?

E-oskrba je socialnovarstvena storitev socialnega servisa, ki starejšim, invalidom in kroničnim bolnikom omogoča samostojnejše, bolj varno in neodvisno bivanje v domačem okolju, saj zagotavlja 24-urno povezavo z asistenčnim centrom oz. zdravstvenim osebjem in organizacijo pomoči, če jo uporabniki potrebujejo.

Veliko starejših, invalidov in kroničnih bolnikov živi ali preživi dosti časa samih na svojih domovih. Če, na primer, padejo ali se počutijo zelo slabo ali jih zadane možganska kap, ne zmorejo do svojega telefona ali do soseda, da bi poklicali na pomoč. Podatki kažejo, da starejši po padcu na domu na pomoč v povprečju čakajo več kot 18 ur, pri tem pa v Sloveniji zaradi posledic padca letno umre okoli 600 ljudi. V tovrstnih primerih storitev E-oskrbe predstavlja pomembno pomoč.

Kako E-oskrba deluje?

Uporabnik ima na svojem domu nameščen varovalni telefon z zvočnikom, mikrofonom in velikim SOS gumbom. S pritiskom nanj se na enostaven način takoj poveže z asistenčnim centrom, ki je na voljo 24 ur na dan in vse dni v tednu. Če uporabnik do varovalnega telefona ne more (na primer zaradi padca) oziroma ni v njegovi bližini, lahko klic sproži s pritiskom na SOS gumb na zapestnici. Uporabnik lahko sproži klic na pomoč tudi s posebnim obeskom s SOS gumbom, ki v primeru padca tudi samodejno sproži klic v asistenčni center. V  asistenčnem centru strokovno osebje organizira ustrezno pomoč; če je potrebno, na dom uporabnika tudi napoti reševalce.

Kdo je upravičen do brezplačne E-oskrbe?

Do brezplačne storitve E-oskrba so upravičeni vsi, ki:

  • so starejši od 65 let in pretežni del dneva bivajo sami;
  • zaradi pridruženih kroničnih nenalezljivih bolezni spadajo v ranljivo skupino prebivalstva v primeru zbolevanja za koronavirusno boleznijo;
  • jim je v skladu s predpisi s področja invalidskega in pokojninskega zavarovanja priznana invalidnost;
  • v skladu s predpisi s področja invalidskega in pokojninskega zavarovanja prejemajo dodatek za pomoč in postrežbo;
  • so stari 18 let ali več in so zaradi nevroloških oziroma nevromišičnih obolenj ogroženi za padec oziroma so zaradi kognitivnega upada pri demenci izpostavljeni različnim neželenim dogodkom v okolju.

Kaj prejmejo uporabniki ob naročilu E-oskrbe?

Uporabniki bodo z naročilom storitve brezplačno prejeli:

  • varovalni telefon z gumbom za klic na pomoč,
  • zapestnico z gumbom za klic na pomoč,
  • mobilni detektor gibanja na obesku za klic na pomoč,
  • SIM kartico z mobilnim paketom, ki omogoča neomejene dohodne in odhodne klice ter prenos podatkov za potrebe izvajanja storitve E-oskrba,
  • storitve asistenčnega centra 24 ur na dan in vse dni v letu,
  • tehnično pomoč, vzdrževanje, servis.

Kako poteka priklop E-oskrbe? Je za namestitev potreben poseg v prostor?

Tehnik dostavi opremo in jo priključi – brez vrtanja in brez kakršnihkoli posegov v prostor.

Naprava za pomoč se priključi na elektriko in se preko mobilnega omrežja Telekoma Slovenije samodejno poveže v sistem E-oskrbe. Hkrati se brezžično poveže tudi z baterijsko napajano zapestnico in obeskom, ki ju dobi uporabnik.

Na daljavo se spremlja delovanje storitve in baterij; za menjavo baterij poskrbi Telekom Slovenije. Uporabnik s tem nima nobenih skrbi.

Ali je pomembno, pri katerem operaterju ima uporabnik naročene komunikacijske storitve?

Ne. E-oskrba je popolnoma neodvisna od tega, pri katerem operaterju ima sicer uporabnik komunikacijske storitve.